מפעים: האברכים נבחנו אצל גדולי ישראל על כל הש"ס

נתי קאליש No Comments on מפעים: האברכים נבחנו אצל גדולי ישראל על כל הש"ס

מעמדים נדירים נערכו במעונם של גדולי ראשי הישיבות והאדמו"רים במהלכם בחנו גדולי ישראל את אברכי חסידות גור מכולל "נר שמחה" בערד על כל הש"ס | ביטויים נדירים וחריגים של מרנן גדולי ישראל שליט"א על החידוש העצום בעולם התורה | סיקור ותיעוד

צילום: שמוליק קורלנסקי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשורה של התבטאויות חריגות ונדירות העבירו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, האדמו"רים, ראשי הישיבות ופוסקי ההלכה, את תחושותיהם והרגשותיהם מגדולתם התורנית והיקף ידיעותיהם בעמקות והבנה של אברכי כולל "נר שמחה" בערד הצועדים לאור משנתו הטהורה ודרך הלימוד של כ"ק מרן אדמו"ר מגור שליט"א.

בחוד החנית של מהפכת ידיעת התורה בחסידות גור עומדים אברכי כולל "נר שמחה" בערד, בראשות ראש הכולל הגאון רבי יצחק מאיר פולק, הידוע כמקום תורה ייחודי שחרט על דגלו את ידיעת התורה בשליטה מובהקת ונחשב לחביב מאוד על כ"ק מרן האדמו"ר מגור, שיסד את שיטת הלימוד המביאה לידי ידיעה ברורה ברמה המכונה בז'רגון הגוראי "מזומנים".

המובחרים שבתלמידי הכולל הערדי עלו לקראת השנה החדשה למעונם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א בעיר התורה והחסידות בני ברק. הגאון רבי יצחק מאיר פולק הציג את האברכים בפני ראשי הישיבות והאדמו"רים שהחלו בבחינה מעשית על כל מסכתות הש"ס כאשר בני העלייה מ"נר שמחה" משיבים להם כמאמר חז"ל "אל תגמגם ותאמר אלא אמור לו מיד".

ראש ישיבת "כיסא רחמים" הגאון הגדול רבי מאיר מאזוז, שבמעונו החלו האברכים את סדרת הבחינות, נפעם מהיקף הידיעות והתבטא: "לראות בדור שפל שכזה אברכים העמלים בתורה ויודעים את הש"ס כולו, הם אלו שמחזיקים את הדור, השמירה של העולם, הם ההגנה האמתית והכח שלנו מול איראן ומול רוסיה".

 

משם המשיכו למעונם של זקני חברי מועצת גדולי התורה של "דגל התורה". ראש ישיבת פוניבז', מרן הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א, התבטא בהתפעלות בתום הבחינה ואמר: "הלא חסידי גור בפולין היו שם דבר בלמדנותם ושקדנותם, השטיבלאך של חסידי גור היו הומים גם בלילות, ורבים וטובים מהם כבר בצעירותם שלטו בכל הש"ס כולו, ועכשיו אנו רואים זאת שוב, כיצד אברכים צעירים עמלים בתורה, ובגיל צעיר כל כך שולטים בש"ס לא פחות ממיטב הלומדים אצלנו בפוניבז'".

ראש ישיבת רשב"י, מרן הגאון הגדול רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א, התעקש למרות חולשתו להמשיך ולבחון את האברכים על כל הש"ס כאשר עיניו זולגות דמעות התרגשות והוא אינו חדל לציין את התרשמותו האדירה.

אצל הגאון רבי עמרם פריד שליט"א התארכה השעה וחלפו 40 הדקות שהוקצבו מראש נמשכה הבחינה במשך שעה ומחצה כאשר בסיומה מביע הגאון שליט"א את רצונו לנסוע לעיר ערד כדי לראות מקרוב את בית היוצר לידיעת התורה בהיקפים שכאלו שמעולם לא ראה. "הרי כל אחד בבוא יומו מתבקש לעמוד ולערוך את מה ששנה, אברכים אלו אין להם במה להתבייש להתייצב בפני בית דין של מעלה לאחר מאה ועשרים" אמר והוסיף כי בוודאי שכשיש אברכים מופלגים שכאלו הרי שזה מרים את קרן התורה בדורנו ומי יתן שכלל אברכי הכוללים בדור ילכו בעקבותיהם.

ראש ישיבת "עטרת שלמה" הגאון הגדול רבי חיים פיינשטיין שליט"א, קיבל את האברכים בחמימות ועבר איתם על המסכתות השונות וסיים בהתפעלות כי זה דבר חידוש בעולם התורה שלא הכרנו ולא רואים בכל יום.

חבר מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל", כ"ק מרן האדמו"ר ממודז'יץ שליט"א, בחן את האברכים שעה ארוכה והליט פניו בכפות ידיו מהתרגשות כמה פעמים והתבטא עם סיום הבחינה המרשימה כי זו זכות עצומה עבורו להיות חלק מדבר מופלא שכזה.

במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ישבו האברכים למבחן מול בנו הגאון הגדול רבי יצחק שאול קנייבסקי שליט"א שהגדיר את המעמד כ"הכנסת ספר תורה". והוסיף: "אתם יושבים בחדר שאבא ז"ל שהיה כולו תורה למד את הש"ס מאות פעמים, וכשמגיעים אברכים שיודעים את הש"ס למקום זה הרי שאתם מכניסים את התורה מחדש".

בשעת ערב התכנסו האברכים לסעודת מצווה לגמרה של תורה במעונו של הגאון החסיד רבי שמעון רוטשטיין שליט"א, חתן כ"ק מרן אדמו"ר מגור שליט"א, בהשתתפותו כבוד של הגאון הצדיק רבי רפאל אבוחצירא שליט"א מאשדוד לצד כ"ק מרן האדמו"ר מסטריקוב שליט"א, שעסקו עם האברכים בלחמה ויינה של תורה לאורך כל הסעודה ויצאו מגדרם בהתפעלות מעוצם ידיעותיהם.

 



0 תגובות